Virtuální realita

Virtuální realita (hra na realitu)

Virtuální realita (digitální ráj na zemi nebo digitální koncentrační tábor?) je součástí vznikajících digitálních virtuálních států (DVS), jde o prostředí, kde hlavním řídícím centrem je digitální digitální diktátor, který využívá model kontrolované společnosti se sociálním bonusem jako nástroj pro výkon své moci (Technokracie, kde robot s UI je nadřazen člověku).  Virtuální realitu (hra na realitu) si nemohu tvořit, tu vytvořil někdo jiný (která je vně mně). Model: já se nemusí měnit a dosáhnu všeho co si přeji v nejdokonalejším stavu, mám neomezené možnosti a schopnosti (které nemám v reálném životě), mohu si splnit všechny sny, tvořit a to hned. Navíc se mě  z tohoto prostředí nebude chtít odejít do reálného života (vzniká závislost na tomto prostředí, a nechuť řešit reálné problémy a nést za ně odpovědnost).

  • Virtuální realita se testuje na počítačových hrách, ale již brzy naplno vstoupí do našich životů.
  • Virtuální realita bude způsobem, jak i nemajetní budou moci cestovat (koncerty, divadelní, představení, sportovní utkání atd.) po celém světě (vytváří se virtuální realita celé planety).
  • Již dnes mladí lidé průměrně v digitálním prostoru stráví 4 hodiny denně (2020)
  • Fenomén FOMO.
  • Digitální dvojník s digitální identitou.
  • Česká republika je světovou špičkou v oboru virtuální reality.

Některým lidem po určité době strávené pobytem ve virtuální realitě bude chybět tvoření v reálném světě a používání lidských smyslů a emocí, to je důsledek degradace a degenerace člověka i v důsledku digitálního myšlení.

Po roce 2020 vstupujeme do fáze zkázy 2020 - 2032 Calhounova experimentu (populace se koncentruje do měst a nyní je to více jak 60 % světové populace, právě blahobyt a závislost virtuální realitě budou místem zkázy podle Prof. Calhouna, nebo-li DKT)

Virtuální realita, trendy: 

  • Tato technologie se začíná hojně používat v průmyslu (trénink pilotů, vzdělávací kurzy ) a postupně se rozšíří do dalších oblastí včetně, kultury, sportu, zážitků a turismu.
  • Dynamický rozvoj VR se očekává s nástupem 5G sítí a internetem inteligentních věcí.
  • Vznik metavesmíru.

31.7.2021 Zakladatel největší sociální sítě Mark Zuckerberg sestavil produktový tým, jehož cílem je vytvoření tzv. metavesmíru. Tento svět virtuální reality, kde bychom budovali naše digitální já, by rád spustil v horizontu několika let.

Poslední roky se nesou v duchu souboje miliardářů o dosažení kosmu. Richard Branson vystoupal v červenci ve svém testovacím letu k hranici vesmíru. Krátce poté se ještě o kus dál podívala raketa New Shepard Jeffa Bezosa. Plány Elona Muska sahají k Marsu.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg dceřinou raketovou firmu nemá, a tak si plán dosažení vesmíru vyložil po svém. Stvoří svůj vlastní.

  • Ambiciózní cíl: transformovat během pěti let mediální impérium Facebook na metavesmír (někdy se metavesmír označuje za ideového následovníka internetového kyberprostoru). Tedy svět digitální reality pro práci, komunikaci i hraní uživatelů, kteří by se do virtuálního světa připojovali s VR headsety, ale i přes počítač nebo telefon.  
  • Dnes je chápán metavesmír jako nadstavba internetu, v níž by vznikl zcela nový komplexní svět pro naše digitální já. 
  • Abychom dosáhli naší vize metavesmíru, musíme vybudovat spojnice mezi dílčími minisvěty. Tak se zbavíme fyzikálních omezení a budeme se mezi nimi přesouvat stejně snadno, jako se pohybujeme doma z jedné místnosti do druhé. 
  • Již dnes můžeme hrát nebo se scházet ve virtuální realitě - vizí je zde však žít. Důležitým rysem je proto vytvoření podmínek i pro socializaci, aby se zde digitální verze uživatelů mohly v reálném čase bavit, pracovat i běžně komunikovat.
  • Facebook již nyní disponuje masivní uživatelskou základnou, která se blíží třem miliardám uživatelů. Kromě toho mu patří i Instagram, raketově rostoucí vizuální síť. Zároveň do mediálního konglomerátu spadají i divize specializující se na vývoj augmentové (AR, jde o propojení virtuálního světa a reálného, pozn. red.) a virtuální (VR) reality.
  • V budoucím metavesmíru by měl Facebook monopol na veškerá pravidla (vyvíjí vlastní technologii), aniž by byl svázán diktátem konkurenční platformy, kterou by využíval.  
  • V metavesmíru bude možné sbírat ještě více dat o uživatelích. "Nešlo by jen o to, kam kliknu a co se rozhodnu sdílet, ale i o to, kam se rozhodnu jít, jak stojím, na co se nejdéle dívám, o drobné způsoby, jak fyzicky pohybuji svým tělem a reaguji na určité podněty. Byla by to přímá cesta do našeho podvědomí, a to je pro datového kapitalistu zlato.
  • Očekávejme postupný rozvoj virtuální reality s více a více možnostmi v mezích daných legislativou. Musíme si také počkat na to zásadní: reakci nás, publika. 
  • https://www.seznamzpravy.cz/clanek/virtualni-utopie-nebo-zlaty-dul-sef-facebooku-chce-stvorit-metavesmir-171022#

10.1.2021 Epidemie umocnila přechod společnosti do virtuálního prostředí. S tím ale neblaze souvisí, že rostoucí závislost na připojení k internetu využívají zločinci. Kyberútoky se staly mocnou zbraní i v mezinárodních konfliktech a špionáži. A existuje i odvrácená strana sociálních sítí, jež kromě možnosti snadné komunikace na dálku svádějí i k nenávistným projevům a šíření dezinformací. Lidovky.cz nastínily trendy, jež v této sféře ovlivní život v Česku v roce 2021.

  • Vyděračský software. Jedním z nejnebezpečnějších útoků v kyberprostoru bývá ten prováděný pomocí ransomwaru. Škodlivý software, který vinou nepozornosti uživatele pronikne do IT infrastruktury firmy či státní instituce, dokáže takové subjekty paralyzovat. Může nepozorovaně stahovat data, zašifrovat je i zcela vymazat.
  • Najatý kyberútočník. "Chcete ukrást nějaká data od konkurence? Jsem vám k dispozici." I tak mohou vypadat inzeráty na anonymních fórech, kde zájemce o průmyslovou špionáž může získat pomoc. Platba ve virtuální měně umožní, aby se objednavatel útoku a útočník samotný ani nemuseli potkat. Apetit k využití kyberkriminálníků však mohou mít i státy - získat recept na složení vakcíny proti covidu či přístup k datům státních institucí nepřátelského státu se hodí kdejaké zpravodajské službě. Místo složitých a nákladných operací k tomu přitom stačí poptat nájemného hackera.
  • Jak dál s novou sítí? Zásadní bitva se letos odehraje i na poli budování sítě 5G, jež umožní větší využití umělé inteligence například v oblasti dálkově řízených aut či u chytrých "věciček" v domácnosti Kruciální otázka zní: kdo dostane pomyslné klíče k této infrastruktuře, tedy které firmy budou síť 5G budovat. Západní svět se v posledních letech staví negativně zejména k technologii čínské firmy Huawei, jež je považovaná za prodlouženou ruku komunistického režimu v Pekingu. Čeká se, že letos další evropské země oznámí, jaké bezpečnostní aspekty budou muset dodavatelé sítě 5G splnit.
  • Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/jake-jsou-kybervyzvy-roku-2021-hackeri-mohou-vyuzit-vyderacsky-software-nebo-klice-k-5g-siti.A210109_220943_firmy-trhy_hekr

19.8.2020 Japonský podnikatel Kacuo Inoue si letos na letní dovolenou vybral za cílovou destinaci Itálii. Užil si cestu letadlem se všemi výhodami business třídy a kochal se pohledem na památky Florencie a Říma - aniž by se hnul z Tokia, napsala agentura Reuters.

Šestapadesátiletý Inoue a jeho manželka "letěli" do Itálie jako klienti tokijské společnosti First Airlines, která těží z rostoucí poptávky po cestování ve virtuální realitě v době koronavirových cestovních omezení. 

Cestující ve virtuální realitě sedí v první nebo v obchodní třídě v napodobenině interiéru letadla, kde jim jsou servírována jídla a nápoje, které se podávají při skutečných letech. Obklopují je ploché obrazovky, které imitují výhled z okna včetně ubíhajících mraků. Díky brýlím pro virtuální realitu se pak turisté mohou účastnit prohlídek nejen historických italských měst, ale také třeba Paříže, New Yorku, Říma či Havaje.

Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/japonsti-turiste-cestuji-po-svete-virtualne-posadi-je-do-makety-letadla-1372525?

22.5.2020 Na 57 % evropských spotřebitelů na internetu v dubnu nakupovalo více než v měsících před nouzovým stavem. Také poskytovatelé virtuálních zážitků, jako jsou lekce fitness, platformy pro sledování TV a filmů nebo internetové vzdělávací kurzy, zaznamenali během omezení rekordní počty předplatitelů. Výdaje za virtuální zážitky zvýšil každý třetí Evropan. Vyplývá to z květnového průzkumu společnosti Mastercard mezi 12.500 respondenty v 15 zemích 

zobrazit více..
Loading...