Samořiditelná auta

Samořiditelná auta

Současná vozidla v průměru 90 až 95 procent času nevyužíváme, přestože za nové auto zaplatíme poměrně hodně peněz. Auto je nejen neefektivní, ale i nebezpečné. Na následky automobilových nehod umírá každý rok na světě více než 1,2 milionu lidí. 

  • Nevyvíjíme auta, vyvíjíme řidiče - samořiditelná auta.

  • "Místo prodeje aut přes dealery se bude prodávat předplatné na jízdy a služby a bude se účtovat za cestu a další zážitky," tvrdí Lawrence D. Burns. 

  • Auta jsou moc velká, těžká, nehospodárná, způsobují dopravní zácpy, znečišťují životní prostředí a udržují nás závislými na ropě. A stojí nás strašně moc časurozvoj autonomního řízení všechny tyto nedostatky zásadně sníží nebo úplně odstraní. 

  • Trendem veškeré dopravy se ve městech stane systém sdílených samořiditených aut a dalších dopravních prostředků(pro představu: 120 000 nahradí cca 18 000 sdílených samořiditelných aut - to je snížení vozového parku o 85%) říká Lawrence D. Burnse. 

  • Zakladatelka Zipcar říká: že nástup autonomních vozidel buďto povede k "nebeskému scénáři", nebo k "pekelnému scénáři". (nejkomlikovanější bude souběh obou systémů, další úskají je přjetí myšlenky sdílení dopravy a vzdání se vlastnictví vozu, konflikt zájmu mezi samořiditelnými vozidly a autonomními vozidly).

  • více

11.2.2021 Německý koncern Volkswagen využije cloudových služeb Microsoftu, aby zefektivnil vývoj softwaru pro samořízené vozy. Německá automobilka, pod kterou spadají značky Audi, Škoda či Porsche, vyvíjí jak samořízená auta, tak asistenční systémy pro řidiče, jako je například adaptivní tempomat. Na těchto systémech ale pracují značky koncernu odděleně, uvedla dnes agentura Reuters

11.2.2021 V technicky zaměřeném rozhovoru pro Munro Live se šéf Tesly podělil o řadu informací ze zákulisí této firmy, hovořil o tom, proč mají řidiči z nějakého vozu lepší a z jiného horší pocit. Podle Muska to souvisí s tím, že některá auta mají větší celkovou tuhost a je v nich váha soustředěna do jejich středu. U jiných je ale tuhost nižší a váha je posunuta směrem od středu. Podobný efekt je podle šéfa Tesly pozorovatelný u bruslařů - pokud mají roztažené ruce, hůř se jim třeba mění směr, než když mají ruce u těla.

Musk následně hovořil o tom, jakým příkladem může být pro Teslu lego a jeho výroba. Konkrétně přesnost, s jakou jsou jednotlivé prvky stavebnice vyrobeny. Pokud by se totiž jejich rozměry byť jen minimálním způsobem změnily, stavebnice by nefungovala - prvky by buď nedržely u sebe, nebo by nešly spojit. 

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4602216/musk-bez-autonomniho-rizeni-bude-auto-jako-kun.html

8.12.2020 Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies prodá svou divizi pro vývoj technologií pro samořízené vozy Uber Advanced Technologies Group (ATG) firmě Aurora. Transakce podle zdrojů agentury Reuters ohodnocuje divizi ATG na čtyři miliardy dolarů (ČTK) 

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4560750/konec-jednoho-velkeho-planu-uber-prodava-divizi-pro-samorizena-auta-firme-aurora.html<br>

7.12.2020 Samořízené automobily by se během deseti let měly dostat do fáze, ve které je bude možné uvést na trh. Řekl to šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess v rozhovoru s německým listem WirtschaftsWoche.

"Počítám s tím, že v letech 2025 až 2030 budou existovat samořízená auta připravená ke vstupu na trh," uvedl Diess. Poukázal mimo jiné na rychlý vývoj v oblasti umělé inteligence. "Lze předpokládat, že tyto systémy budou v brzké době zvládat i složité situace při autonomním řízení," dodal. Diess rovněž uvedl, že si před rokem a půl vyzkoušel samořízený vůz americké společnosti Waymo. "Bylo to působivé. Při klidném silničním provozu, dobrém počasí a rychlosti pod 70 kilometry za hodinu už to všechno fungovalo celkem dobře," dodal.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/samorizene-vozy-by-se-mohly-dostat-na-trh-behem-deseti-let-uvedl-sef-volkswagenu.A201207_084817_firmy-trhy_lihav

zobrazit více..
Loading...