Růst svalové hmoty

Krásné a svalnaté tělo je snem mnoha lidí Klíčové pro budování svalové hmoty je překvapivě voda. (lidské tělo obsahuje až 75% vody). Přestože cvičení pomáhá udržovat svalovou hmotu, největším faktorem, který přispívá ke ztrátě svalstva je, že naše schopnost produkovat svalood pětadvaceti let začínáme ztrácet asi půl až jedno procento svalové hmoty ročně. Produkce svalové buňky se s přibývajícím věkem snižuje. Ztráta svalové hmoty se v odborné literatuře označuje jako sarkopenie.

  • od pětadvaceti let začínáme ztrácet asi půl až jedno procento svalové hmoty ročně¨
  • 31 procent ve středním věku, největší úbytek na stupuje po padesátce a zrychluje se
  • téměř o polovinu (44 %) ve starším věku

Tipy na bylinky a potraviny podporují růst svalové hmoty:

Upozornění: níže uvedené informace (připisované vlastnosti bylinek či rostlin ve smyslu zabránění určité lidské nemoci, schopnosti zmírnit ji nebo ji vyléčit) nejsou schválená zdravotní tvrzení dle platných nařízení EU a nelze tyto účinky považovat za schválené lékařské účinky, jde tedy o neschválené nepotvrzené tvrzení, přestože byly převzaty z "odborné literatury" (např. Janča, Zentrich, Váňa, E. Havelka, W.D. Storch, Alena Hamplová atd.) či informačního a vyhledávacího portálu seznam.cz. Provozovatel stránek AWAshop.cz upozorňuje, že nezodpovídá za špatné vyložení uvedených informací.

  • bršlice kozí noha, zlepšujete sílu a vytrvalost svalů (neurotrofiny jsou typy proteinů, které pomáhají při vývoji, růstu a funkci neuronů)
  • konopný a hráškový protein
  • maca peruánská, kotvičník zemní, maralí kořen
  • ořechy (mandle, vlašské, lískové, arašídové ořechy, ořechová másla) a semínka (pohanka, dýňová, chia a konopná semínka, atd.) -  (zdroj zdravých tuků a proteinů)
  • avokádo
  • quinoa, čerstvé klíčky, batáty, oves
  • vejce, vaječný protein
  • fazole, cizrna, čočka - zdroj zdroj sacharidů, vlákniny a rostlinných (vhodné konzumovat po tréninku)
  • řecký jogurt, cottage sýr, mozarella, tofu, tempeh
  • ryby s obsahem omega 3 (např. tuňák, losos, treska, sardinky)
  • ovoce (čerstvé sezónní ovoce - rychlý zdroj energie, sacharidů, vitamínů, minerálů a vlákniny
  • bělotrn kulatohlavý, pomáhá udržet svalovou hmotu a svalovou hybnost
  • rozchodnice růžová, podporuje růst svalové hmoty a jejich výkon, zejména je vhodná pro sportovce

Svaly

bolest svalů způsobená námahou je způsobena kyselinou mléčnou, kterou játra nestačila odbourat, je normálním projevem těla u většiny lidí. Bolest svalů na nohou může být způsobena špatným prokrvením (při dlouhém sezení) , cvičení či protažení nám uleví od bolesti, pokud nemáme zábažnější zdravotní problémy

  • Bolest celého těla a svalů bývá nejčastěji způsobena virovými infekcemi

Příčiny bolesti svalů:

  • infekce, běžná viróza, přechozená chřipka
  • stres (jsou stimulovány hormóny v těle a tím se zvyšuje napětí v těle a citlivost na bolest
  • nadměrné zatížení, přetížení svalů, či drobné natržení svalů
  • při nízké hladině minerálů (hořčík, draslík)
  • může být způsobena léky na vysoký cholesterol
  • staré úrazy, jiné zdravotní obtíže a autoimunitní nemoci
  • lymská borelióza, způsobuje bolest kloubů i bolest svalů
Loading...