Pálení žáhy

Návrat silně kyselých žaludečních šťáv do jícnu způsobí nepříjemné pálení žáhy (reflux). Příčinou mohou být těžko stravitelné potraviny. Dále tučná, smažená, případně silně kořeněná jídla. Vyvolat jej mohou i příliš horké nebo studené potraviny.

Častěji se s ním setkávají lidé s nadváhou nebo těhotné, kdy dochází k většímu tlaku na žaludek. Ke stažení žaludku může dojít i při dlouhotrvajícím stresu, a tudíž i k návratu žaludečních šťáv do jícnu. Důležité pro vyřešení potíží je snížit kyselost žaludečních šťáv.

  • při pálení žáhy je organismus překyselený, kyselina solná v žalúdku stoupá nahoru

Co může být příčinou pálení žáhy?

  • některé léky a jejich vedlejší účinky

  • těžko stravitelné potraviny (luštěniny, cibule, zelí, vejce vařené natvrdo nebo čerstvý chléb)

  • silná káva

  • nápoje (kyselé víno, přemíra alkoholu často v kombinaci s tabákem)

  • smažená nebo fritovaná jídla

  • maso a třeba také nescafe
  • tučná jídla (majonéza, tučné maso, špek, škvarky..)

  • velmi kořeněná jídla

Bylinky a potraviny vhodné při pálení žáhy:

Každý je zcela originální, to co jednomu dělá na trávení dobře, druhému škodí. Poslouchejte hlas vlastního těla a zkoumejte příčiny a důsledky svých problémů

Upozornění: níže uvedené informace (připisované vlastnosti bylinek či rostlin ve smyslu zabránění určité lidské nemoci, schopnosti zmírnit ji nebo ji vyléčit) nejsou schválená zdravotní tvrzení dle platných nařízení EU a nelze tyto účinky považovat za schválené lékařské účinky, jde tedy o neschválené nepotvrzené tvrzení, přestože byly převzaty z "odborné literatury" (např. Janča, Zentrich, Váňa, E. Havelka, W.D. Storch, Alena Hamplová atd.) či informačního a vyhledávacího portálu seznam.cz. Provozovatel stránek AWAshop.cz upozorňuje, že nezodpovídá za špatné vyložení uvedených informací.

Jakou stavu doporučujeme jako prevenci?

  • jezme menší porce a častěji
  • jíme stravitelná jídla a taková, která nenadýmají
  • zvýšíme podíl vlákniny v jídle
  • pijme dostatečné množství tekutin
  • necvičme těsně po jídle, avšak dopřejme si pravidelný pohyb
Zobrazit více Zabalit
Loading...