Notino

Notino

Notino dnes patří mezi největší e-shopy v Česku. Parfémy na internetu začal Michal Zámec prodávat v roce 2004. Se svým e-shopem Parfums.cz postupně expandoval i do dalších zemí. Později se k prodeji voňavek přidala i kosmetika a před pěti lety firma změnila název na Notino. Společnost, kterou vlastní kyperská Notino Limited, je příkladem velkého českého e-shopu s úspěšnou zahraniční expanzí v celé Evropě. Dnes působí celkem na 24 trzích, kde má přes 16 milionů zákazníků. Na cizích trzích firma také prodává více zboží než v Česku. Tuzemský trh dělá on-line obchodu jen 14 procent obratu. Ten každoročně roste. Zakladatel Notina Michal Zámec se díky tomu v posledních letech pravidelně objevuje v žebříčku nejbohatších Čechů, který sestavuje časopis Forbes. Miliardář se loni umístil na 68. místě.

Notino proniklo mimo on-line prostor také do klasického maloobchodu. V Česku má šest kamenných prodejen, v zahraničí už 20. Jejich počet rostl i loni, oproti roku 2019 o sedm obchodů. Jeden z největších trhů z hlediska objemu i hodnoty je pro Notino Polsko. Také proto tam loni v listopadu firma otevřela svou největší prodejnu s moderními technologiemi. V obchodě v nákupním centru Westfield Arkadia ve Varšavě si zákazníci mohou nechat provést diagnostiku pleti nebo najít oblíbený parfém díky patentovanému přístroji. Do prodejny Notino nalilo kolem 13 milionů korun. "Kvůli opatřením proti šíření koronaviru je návštěvnost nižší, ale v běžném stavu tady očekáváme asi 1500 zákazníků denně," říká Kocián. Ne všude v cizině se ale Notinu daří. V minulosti podnik ustoupil například od snahy prosadit se v USA.

Parfémy i kosmetické přípravky do loňska odjížděly k zákazníkům ze skladu v Rajhradě u Brna. "V souvislosti s pandemií koronaviru jsme si ale uvědomili, že hranice, které dosud v rámci Evropské unie nikdy nebyly problémem, se problémem staly. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci dostávali své balíčky nejen včas, ale dokonce ještě rychleji než dříve," míní šéf Kocián. Firma proto loni otevřela další distribuční centrum v rumunské Bukurešti. Odtud se vozí zásilky do Řecka nebo Bulharska. Podle Kociána se jedná o jednu z nejvýznamnějších investic firmy v zahraničí. Kolik Notino na distribuční centrum dalo, ale neupřesnil.



3.2.2021 Zvýšená péče o zdraví i krásu, ale také velký zájem lidí o nakupování přes internet, loni pomohly e-shopu Notino k výraznému navýšení obratu. On-line obchod s parfémy a kosmetikou, který založil podnikatel Michal Zámec, v roce ovlivněném pandemií koronaviru dosáhl na 14,5 miliardy korun. O rok dříve měl e-shop obrat 9,8 miliardy korun. "Tahounem obratu jsou dlouhodobě parfémy, které představují polovinu výkonu celé firmy. V uplynulém roce jsme nicméně zaznamenali extrémní růst kosmetických kategorií," říká Zbyněk Kocián, šéf brněnského Notina.

Největší nárůst zájmu zákazníků internetový obchod zaznamenal u vlasové kosmetiky a produktů na péči o pleť. Obrat v této kategorii loni Notinu vzrostl meziročně o 70 procent. U výrobků v kategorii make-up šlo o nárůst o polovinu. To v kamenných drogeriích zájem o takové zboží loni naopak meziročně klesl. Například v drogeriích dm byl mnohem menší zájem jak o produkty zaměřené na péči o pleť, tak o dekorativní kosmetiku. Výrazně se to projevilo třeba u prodeje rtěnek. Zákazníci tak zřejmě nechtěli chodit do drogerií osobně a přesunuli se na internet, kde z toho mohlo těžit i Notino. Loni e-shop odeslal přes 12 milionů balíčků. 

https://byznys.ihned.cz/c1-66877670-nakupy-drogerie-se-presunuly-na-internet-notino-loni-utrzilo-rekordnich-14-5-miliardy-korun-vzrostl-zajem-o-kosmetiku

zobrazit více..
Loading...