Bankovní identita (digitální virtuální identita), digitální občanský průkaz

Bankovní identita (digitální virtuální identita), digitální občanský průkaz

Bankovní digitální identita (digitalizace společnosti a ekonomiky) je dalším článkem do mozajky společně se satelitním internetem pro realizaci globálního přechodu na digitální měny. Konečným cílem je nástup kontrolované společnosti.

  • Chytré blockchainové peněženky nebo digitální peněženky. 
  • Digitální peněženka umožní pomocí bankovní digitální identity si vypůjčit v zahraničí auto, otevřít bankovní účet nebo požádat o lékařské ošetření v rámci EU, má také lidem umožnit snadné používání elektronických dokumentů po celé Evropské unii.

Digitální reinkarnace fyzického člověka v chatbota

Digitální člověk, (komunikujících robot - takzvaný chatbot) vytvořený majitelem (vlastní digitální dvojče, digitální klon) prostřednictvím moderních technologií, satelitního internetu a umělé inteligence si může převzít bankovní identitu (digitální občanský průkaz) po smrti majitele a dále zatupovat jeho zájmy. Můžeme domyslet důsledky procesů, které se již nyní odehrávají před našima očima?

Digitální bankovní identita, zprávy z tisku:

8.6.2021 Projekt bankovní identity, jakési digitální občanky, se počátkem června začne překlápět do komerční fáze. Lidé ji dosud mohli využívat jen ke komunikaci se státem. Teď službu používá prvních deset firem k dálkovému ověřování klientů. Lze tak sjednat hypotéku, pojištění, či obchodovat na energetické burze jen pomocí přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví.

https://www.e15.cz/byznys/finance-a-bankovnictvi/hypoteka-pojisteni-kasino-i-pravnik-na-dalku-prvni-firmy-spousteji-bankovni-identitu-1381135?<br>

3.6.2021 Vypůjčit si v zahraničí auto, otevřít bankovní účet nebo požádat o lékařské ošetření by mohlo být v budoucnu jednodušší. Evropská komise představila návrh takzvané digitální peněženky, která má lidem umožnit snadné používání elektronických dokumentů po celé Evropské unii. Komise tvrdí, že digitální identita bude odolná proti zneužití dat, kterého se obávají někteří kritici (ČTK)

18.2.2021 Air Bank, Equa bank, Fio banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank se rozhodly, že budou spolupracovat na sjednocení standardu bankovní identity se společností Bankovní identita, a.s. (dosavadní akcionáři Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka) (PR)

22.1.2021 Letošek je pro banky přelomový. Lidé totiž můžou díky tzv. bankovní identitě komunikovat s úřady a soukromými společnostmi na dálku. Proč vše nejde hladce, vysvětlil v rozhovoru generální ředitel Moneta Money Bank Tomáš Spurný.

V poskytování digitální totožnosti svým klientům jsou nejdál velké banky. Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka založily společnou firmu Bankovní identita a. s., která funguje také jako tzv. agregátor, přes který mohou lidé digitálně přistupovat na úřad a postupně i do soukromých firem.

Menší banky v čele s Monetou, Airbank a Fio bankou založily konkurenční Alianci pro bankovní identitu. Nelíbilo se jim, že zakládající banky Bankovní identity chtěly ve firmě držet 81procentní podíl, že měly mít víc hlasovacích práv. Velké banky pak ale svou nabídku upravily tak, aby se všechny členské banky cítily komfortně. Spor to doposud nevyřešilo a menší banky nadále připravují vlastní agregátor. Proč, řekl v rozhovoru pro SZ Byznys Tomáš Spurný.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/banky-se-hadaji-o-zlaty-dul-ktery-jeste-ani-poradne-nefunguje-138744

13.1.2021 ČSOB, jejíž součástí je také Patria Finance, říká, že jako jedna z prvních bank v Česku ukončila testovací provoz bankovní identity a oficiálně službu spustila možností přihlašování do Portálů státní správy.

7.1.2021 Takzvanou bankovní identitu, tedy digitální občanku, spustí pro klienty během následujících týdnů první české banky, sdělila Česká bankovní asociace. Bankovní identita představuje identifikační metodu pro on-line komunikaci se státem i soukromými společnostmi. Banky, které získaly akreditace ministerstva vnitra, nyní dokončují přípravy a testování svých řešení.

7.1.2021 Gigant Microsoft podal žádost o patent, který přináší fascinující možnost digitálního vzkříšení lidí jako komunikujících robotů - takzvaných chatbotů. Na chatboty už dnes běžně narazíte, když vám třeba v oblíbeném e-shopu odpovídají na jednoduché otázky nebo když vám pomáhají sjednat návštěvu u pokrokovějšího doktora. Zatím se však tyto produkty strojového učení zpravidla trénují tak, že analyzují konverzace statisíců lidí najednou. Microsoft na to jde ale úplně obráceně. Jeho technologie by měla umožnit vytvořit chatbota pouze z údajů o jedné jediné konkrétní osobě. Systém má v plánu využívat naše "sociální data", jako jsou například obrázky, hlasové záznamy, příspěvky na sociálních sítích, elektronické zprávy, popřípadě i psané dopisy. Z těchto informací pak vytvoří profil konkrétní osoby, ze kterého bude chatbot vycházet.

Sociální data mohou být využita k vytvoření nebo úpravě speciálního osobnostního koeficientu, který by vystihoval charakter daného člověka," uvádí se konkrétně v žádosti o patent. "Podle tohoto koeficientu pak bude možné učit chatbota konverzovat a reagovat v souladu s osobností jeho lidské předlohy." Patent tvrdí, že chatbot by mohl jako skutečný člověk i znít. Analýzou hlasových a dalších zvukových záznamů konkrétní osoby by totiž mohl vzniknout jakýsi hlasový font, který by pomohl napodobit její lidský hlas. A co víc, důkladnou analýzou obrázků, videí a dalších vizuálních informací by dokonce mohl vzniknout interaktivní model člověka, který byl robotovi předlohou.

"Je možné, aby konkrétní osoba, kterou chatbot reprezentuje, odpovídala minulému i současnému subjektu, ať už to je něčí přítel, příbuzný či známý. Stejně tak může odpovídat celebritě, fiktivní i historické postavě či zcela náhodné osobě," píše se v žádosti. "Chatbot může dokonce odpovídat osobě, která ho přímo vytváří, popřípadě trénuje," dodává patent a přímo tak odkazuje na možnost, že by si člověk mohl před smrtí vytvořit svou vlastní digitální verzi.

V patentu je zdůrazněný také rozsah a detail, v jakém bude chatbot schopen svou předlohu ztvárnit. Věrně by měl napodobit konverzační dovednosti, jako je styl, dikce či tón hlasu. Pozadu by neměl zůstat ani pokud jde o zvolené téma rozhovoru, délku a složitost vět či ucelenost projevu.

Patent Microsoftu se zaobírá pouze technickou stránkou problému. Nicméně myšlenka reinkarnace lidí jako chatbotů logicky přináší i spoustu dalších otazníků. Budou mít lidé právo odmítnout účast v tomto systému? A co pozůstalí? Budou moci příbuzní zakázat ostatním, aby si z jejich milovaného vytvořili chatbota? Na tyto otázky bude potřeba najít odpověď, jakmile Microsoft, nebo kdokoli jiný, vytvoří fungující prototyp.

https://forbes.cz/microsoft-vas-planuje-po-smrti-vratit-zpet-mezi-zive-jenze-jako-chatbota/

zobrazit více..
Loading...