Avokádo s chia semínky

p>Avokádo je ovoce ( brainfood ), které patří na první příčky svými vitamíny a minerály, které obsahuje. Avokádo je obsahem živin přirovnáváno k vejcím či masu a proto je velmi oblíbené a žádané u veganů,  RAW i paleo příznivců.

I přesto, že Avokádo obsahuje 80 % tuku, je pro tělo velmi přínosné. V těchto tucích bychom našli cca 1 % kalorického příjmu. Avokádo obsahuje 30 % denní dávky vlákniny i antioxidantů. K hlavním minerálům a vitamínům v avokádu patří: Vitamin K1 - 35 %, vitamin B5 - 20 %, vitamin B6 - 20 %, vitamin B9 - 30 %, vitamin B5 - 20 %, vitamin C - 20 %, vitamin E - 15 %, draslík - 20 %, hořčík - 10 % a mangan - 10 %. Shrnuto a podtrženo, avokádo je jednou z nejlepších možností :)


Pomazánka z avokáda s přidáním chia semínek a konopných semínek

Nachystáme si avokáda, které rozřízneme na půl a vyloupneme z nich pecku. Avokádo lžičkou vyloupneme z jeho slupky a dáme do misky spolu se solí, pepřem, česnekem a třeba i zázvorem, vše promačkáme vidličkou. Nakonec přidáme konopné a chia semínka a  vše promícháme a můžeme podávat na stůl!

p>2 porce, příprava do 5 minut

1 lžíce semínek chia ( + 5 lžíc vody), 1 zralé avokádo, 2 rajčata, šťáva z 1/2 limetky, česnek, chilli paprička (volitelné), sůl a pepř.

Semínka chia smícháme s vodou a necháme odpočinout. Mezitím avokádo zbavíme pecky, oloupeme a nakrájíme na kostičky. Smícháme se šťávou z limetky (zabrání hnědnutí dužniny avokáda a osvěží chuť). Rajčata zbavíme zrníček, nakrájíme na kostičky a přidáme k avokádu. Do směsi nakonec přidáme zbývající ingredience - prolisovaný česnek, sůl, pepř a případně i kousek chilli papričky. Promícháme, smícháme se semínky chia a podáváme.

Guacamole je oblíbené mexické jídlo (předkrm), podává se s kukuřičnými tortillami. Chutná i jako příloha k masu nebo jako svačina s křupavými knackebroty.

Semínka chia pokrm obohatí o vlákninu, rostlinné omega-3, vápník, železo, proteiny a další živiny. Pozitivně ovlivňují trávení.

TIP: Do směsi přidejte několik lístků čerstvého posekaného koriandru.

Zobrazit více Zabalit
Loading...