Káva

pokud máte rádi kávu s mlékem, je vhodnější mléko nahradit smetanou na šlehání a zapíjet sklenkou vody nakonec. Instantní káva obsahuje vysoké množství draslíku, který může negativně působit na srdce

Přírodní alternativy kávy:

Káva a její pozitivní a negativní účinky:

  • kofein obsažený v kávě snižuje riziko infarktu, chrání před demencí, a dokonce před rakovinou kůže
  • způsobuje však úzkost, pálení žáhy a zhoršuje průběh menopauzy¨
  • káva bez mléka nemá téměř žádnou energetickou hodnotu
  • může přispívat k ucpávání tepen, zvyšovat krevní tlak
  • ranní káva (kofein) zvyšuje stahy ve střevech, čímž se urychluje trávení a samozřejmě vyměšování
  • kofein také narušuje vstřebávání železa
  • dlouhodobé popíjení kávy může zvyšovat riziko zácpy
  • velké množství kávy může zapřičinit křehčí kosti a také osteoporózu (kofein urychluje vylučování vápníku)
  • mírná konzumace kávy může snížit riziko vzniku Alzheimerovy choroby až o 20 procent
  • působí jako diuretikum a nutí ledviny častěji vylučovat tekutinu
  • káva dehydruje organismus a také dehydratuje i vaši pleť
  • dodává svalům energii a výdrž (kofein nutí svaly přeměňovat tuk na energii)
  • při únavě funguje rychle a spolehlivě (podporuje tvorbu hormonu dobré nálady dopaminu)

Chcete výraznější chuť kávy?

před zalitím turka vroucí vodou smíchejte mletou kávu se skořápkovou drtí a rázem bude chuť díky uhličitanu vápenatému, který neutralizuje obsažené kyseliny, mnohem jemnější a bez nakyslé a nahořklé pachuti.

Zajímavé tipy na dochucení kávy:

  • skořici (půl lžičky) přidejte do pomleté kávy, nebo ho vmíchejte do hotového nápoje
  • přidejte kurkumu do kávy z mlékem, oživí její chuť, bude pikantní a nahořklá, stačí jen špetka
  • do šálku kávy si můžete přidat také lžičku másla nebo kokosového oleje, kávu příjemně provoní a udělá z ní úplný koktejl zdraví
  • do kávy přidejte k prášku trochu sušeného nebo čerstvě nastrouhaného zázvoru, stačí na špičku lžičky, ať má káva lehce pikantní chuť, ale nepřebije její přirozené aroma
Loading...