Brainfood (v překladu - pokrm pro mozek)

Co si můžeme pod slovem "Brainfood" představit? Obecně se dá řici, že jsou to potraviny, které zvyšují naše duševní výkony, zejména Brainfoodkoncentraci a paměť, a současně chrání a vyživují náš mozek. ,Můžeme je tedy i nazvat "superpotravinami" pro výživu mozku. Více o Brainfood.

Co prospívá mozku?

  • pro mozek jsou důležité především vitamíny skupiny B, kyselina listová, železo a zinek
  • pokud mozek nepracuje tak, jak má, je třeba změnit některé návyky a také upravit životní styl. Zejména upravit jídelníček tak, aby byl vyvážený a obsahoval látky důležité pro činnost mozku, je dobré hlavně dostatečně spát a také dostatečně pít
  • velmi účinné je dodržovat stálý rytmus dne, stejný čas, kdy vstaneme a kdy jdeme spát
  • důležitý je také dostatečný pohyb, a to nejen pro náš mozek, ale také pro naše tělo
  • po ránu je potřeba opět mozek okysličit. Vhodné jsou aerobní sportovní aktivity, které vás nejen rozproudí, ale také zlepší vaši náladu
  • před spaním naopak je dobré provádět dechová cvičení, která vám pomohou rychleji a účinněji zrelaxovat celé tělo a zároveň si vyčistit mysl

Pod slůvkem "brainfood (doping pro mozek) - potrava pro mozek" si představíme všechny potraviny, které nám pomáhají k dosahování lepších duševních výkonů (schopnost koncentrace a zapamatování) a současně obsahují látky, jež chrání, regenerují a vyživují mozek.

Článek: Co nejvíce škodí mozku?

Článek: Brainfood ( duševní potrava )

Seznam potravin pro výživu mozku Brainfood:

Brainfood - potraviny pro výživu mozku

živinypotravinové zdroje
omega 3 mastné kyselinylosos, lněná semínka, chia, kiwi, vlašské ořechy, arašídové máslo, kokosový olej, Quinoa , chia semínka
kurkuminkari koření, kurkuma
flavonoidykakao, zelený čaj, citrusové plody, tmavá hořká čokoláda, kakaové boby, arónie, ostružiny, borůvky
nasycené tukymáslo, lůj, vepřové sádlo, kokosový olej, mléčné výrobky, maso
vitaminy skupiny BGoji, arónie, semínka, luštěniny, obiloviny
vitamin Djátra z ryb, tučné ryby, houby, sójové mléko, obilná zrna
vitamin Eavokádo, ořechy, arašídy, semena, špenát, rostlinné oleje
cholinžloutky, soja, kuřecí, hovězí, telecí, salát
kombinace vitamínů C, E, karotenycitrusové plody, telecí a hovězí játra
vápník, zinek, selenchia semínka
měď 
železo 

Článek: Jídla na celý den pro zdravý mozek

Článek : 21 potravin pro výživu mozku

 

 

Zobrazit více Zabalit
Loading...